Zamieszczone przez KRAMAR
W Torsenie zastosowane zostało sprzęgło wiskotyczne i naped na tył jest spięty nieomal na stałe. Siły oporu toczenia i siły napedowe przyjmuje na siebie wiskoza.
Torsen (a dokladnie TorSen - jest to rozwiazanie opatentowane) to nie sprzeglo wiskotyczne, tylko dyferencjal o ograniczonym uslizgu (LSD) oparty na kolach zebatych. A nawet jesli byla by to wiskoza to ona z definicji nie spina nic na stale.
Rozwiazanie tego typu stosowane jest np w AudiQuatro.
Sprzegla wiskotyczne dzialaja na zupelnie innej zasadzie, z nich korzysta np Subaru. No i sam Haldex chociaz zbudowany jest inaczej dziala w efekcie bardzo podobnie do sprzegla wiskotycznego.
Troche na temat Haldexu u zrodla: http://www.haldex.com/en/GLOBAL/Appl...pment-History/
Haldex II gen: 2002,
Haldex III gen: 2004,
Haldex IV gen: 2007
Komentarz